نکاتی برای مقابله با پوسیدگی دندان بعد لمینت دندان

مراقبت از لمینت متحرک چگونه است اصلاح لبخند

نکاتی برای مقابله با پوسیدگی دندان بعد لمینت دندان

مراقبت از لمینت متحرک چگونه است اصلاح لبخند

نکاتی برای مقابله با پوسیدگی دندان چونه یک دندان قدرتمند داشته باشیم

آیا درد دندان داشته اید اگر چنین است ، ممکن است از پوسیدگی دندان رنج ببرید. با این حال ، پوسیدگی دندان در پنج مرحله تکامل می یابد و هر سطح پوسیدگی نیاز به درمان متفاوتی دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد مرحله پوسیدگی دندان خود بیشتر بدانید همه میدانیم که قند برای دندان های شما مضر است ، اما همیشه اینطور نبود. هنگامی که فیلسوف یونان باستان ارسطو برای اولین بار مشاهده کرد که غذاهای شیرین مانند انجیر نرم باعث پوسیدگی دندان می شود ، هیچکس او را باور نکرد.اما با پیشرفت علم ، یک چیز مسلم است - قند باعث پوسیدگی دندان می شود.با این وجود ، قند به تنهایی مقصر نیست. بلکه زنجیره رویدادهایی که به عقب روی می دهند مقصر است.



مواد معدنی موجود در بزاق شما ، مانند کلسیم و فسفات ، علاوه بر فلوراید موجود در خمیر دندان و آب ، با جایگزینی مواد معدنی از دست رفته در "حمله اسیدی" به مینای دندان کمک می کند. این به تقویت دندان های شما کمک می کند.با این حال ، چرخه مکرر حملات اسیدی باعث از بین رفتن مواد معدنی در مینای دندان می شود. با گذشت زمان ، این مینای دندان را ضعیف کرده و از بین می برد و حفره ای ایجاد می کند.به زبان ساده ، حفره حفره ای در دندان است که در اثر پوسیدگی دندان ایجاد می شود. این نتیجه باکتری های مضر است که قند موجود در غذاها را هضم کرده و اسید تولید می کنند.اگر پلاک با بزاق یا مسواک زدن شسته نشود ، محیط دهان اسیدی تر می شود و ممکن است حفره ها شروع به تشکیل کنند.مقیاس pH میزان اسیدی یا اساسی بودن محلول را اندازه گیری می کند و خنثی است.وقتی PH پلاک به کمتر از حد نرمال یا کمتر از 5.5 برسد ، اسیدیته شروع به حل شدن مواد معدنی و تخریب مینای دندان می کند در این فرآیند ، سوراخ های کوچک یا فرسایش ایجاد می شود. با گذشت زمان ، آنها بزرگتر می شوند ، تا زمانی که یک حفره یا حفره بزرگ ظاهر شود.



بیشتر بدانید : چه کسانی می توانند از لمینت متحرک دندان استفاده میکنند



عادات غذایی که باعث پوسیدگی دندان می شود:




عادات غذایی که باعث پوسیدگی دندان می شود:

در سال های اخیر ، محققان دریافته اند که عادات غذایی خاصی هنگام ایجاد حفره ها اهمیت دارد.مصرف تنقلات با قند بالا قبل از دست یابی به آن میان وعده قندی فکر کنید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکرر شیرینی و نوشیدنی های قندی منجر به ایجاد حفره می شودمیان وعده های مکرر با غذاهای سرشار از قند ، مدت زمانی را که دندان های شما در معرض حل شدن اسیدهای مختلف قرار می گیرند ، افزایش می دهد و باعث پوسیدگی دندان می شود.




نوشیدنی های قندی و اسیدی :

رایج ترین منبع قند مایع ، نوشابه های شیرین ، نوشابه های ورزشی ، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه ها هستند.این نوشیدنی ها علاوه بر قند ، دارای اسیدهای بالایی هستند که می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.در یک مطالعه بزرگ در فنلاند ، نوشیدن 1-2 نوشیدنی شیرین شده با قند در روز با  خطر ابتلا به پوسیدگی مرتبط بودخوشبختانه ، یک مطالعه نشان داد که کاهش مصرف قند به کمتر از 10 درصد کالری روزانه ، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.


نوشیدن نوشیدنی های قندی :




نوشیدن نوشیدنی های قندی :

اگر در طول روز به طور مداوم نوشیدنی های قندی میل می کنید ، وقت آن است که در این عادت تجدید نظر کنید.تحقیقات نشان داده است که نحوه نوشیدن نوشیدنی ها بر خطر ابتلا به حفره ها تأثیر می گذارد.یک مطالعه نشان داد که نگه داشتن نوشیدنی های شیرین شده با شکر در دهان به مدت طولانی یا نوشیدن مداوم آنها خطر ایجاد حفره را افزایش می دهد.دلیل آن تا حدی این است که این امر دندان های شما را برای مدت طولانی تری در معرض قند قرار می دهد و به باکتری های مضر فرصت بیشتری می دهد تا آسیب خود را وارد کنند.




نکاتی برای مقابله با پوسیدگی دندان چونه یک دندان قدرتمند داشته باشیم :




نکاتی برای مقابله با پوسیدگی دندان چونه یک دندان قدرتمند داشته باشیم :

تحقیقات نشان داده است که عوامل دیگری نیز می توانند توسعه حفره ها را تسریع یا کند کنند. این موارد شامل بزاق ، عادات غذایی ، قرار گرفتن در معرض فلوراید ، بهداشت دهان و رژیم غذایی کلی است اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی متعادل غنی از غلات کامل ، میوه های تازه ، سبزیجات و محصولات لبنی استفاده کنید.اگر از غذاهای شیرین و نوشیدنی های شیرین یا اسیدی استفاده می کنید ، آنها را به جای وعده های غذایی با وعده های غذایی خود میل کنید.همچنین ، هنگام نوشیدن نوشیدنی های شیرین و اسیدی از نی استفاده کنید. این کار باعث می شود دندان های شما کمتر در معرض قند و اسید نوشیدنی ها قرار بگیرند.علاوه بر این ، میوه یا سبزیجات خام را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا جریان بزاق در دهان شما افزایش یابد.


اگر آنها را می نوشید ، آنها را به آرامی در مدت زمان طولانی میل نکنید. این کار دندان های شما را برای مدت طولانی تری در معرض حملات قند و اسید قرار می دهد.در عوض ، آب بنوشید. فاقد اسید ، قند و کالری است.بهداشت دهان و دندان را خوب رعایت کنید جای تعجب نیست که بهداشت دهان و دندان نیز وجود دارد. مسواک زدن حداقل دو بار در روز یک گام مهم در جلوگیری از حفره و پوسیدگی دندان است.


توصیه می شود بعد از هر وعده غذایی در صورت امکان مسواک بزنید و سپس قبل از خواب دوباره مسواک بزنید. با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید ، که به محافظت از دندان های شما کمک می کند ، می توانید بهداشت دهان و دندان را ارتقا دهید. علاوه بر این ، تحریک جریان بزاق بهشستن دندان ها با مواد معدنی مفید کمک می کند. جویدن آدامس بدون قند نیز ممکن است با تحریک تولید بزاق و تجمع مجدد از ایجاد پلاک جلوگیری کند.در نهایت ، هیچ چیز مانند دندانپزشکی هر شش ماه ، سلامت دندان ها و لثه ها را تضمین نمی کند.




انتهای مقاله :

هر زمان که چیزی شیرین می خورید یا می نوشید ، باکتری های داخل دهان شما باعث تجزیه آن می شوند.برای مقابله با این مشکل ، مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی قند بالا را به حداقل برسانید-مخصوصاً بین وعده های غذایی و درست قبل از خواب. مراقبت خوب از دندان ها و داشتن شیوه زندگی سالم بهترین راه برای پیروزی در مبارزه با پوسیدگی دندان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد